Behovsanalysen är vi nog alla överens om att det är en absolut nödvändighet i säljprocessen
Det är nyckeln till att både skapa och göra en värdeförflyttning under säljmötet med kunden och det är här man ser vem som är vem ute på marknaden.
Men tyvärr stannar de flesta på just analysdelen och missar helt att säkerställa att det har lett till en behovsmedvetenhet från kundens perspektiv. Det leder till att man presenterar alldeles för tidigt och många gånger hamnar i ett ”nice to have” istället för ett ”must have” i kundens värld.
I det här LinkedIn Audio Eventet jag att delar ett par tips om just den här processen som kommer att leda till att du garanterat gör fler och bättre affärer framöver. I videon nedan tar du även del av lite anteckningar från tavlan 🙂
Om detta skapade värde – låt mig veta vad du tar med dig och glöm inte att dela till den/dom som du tror kan ha nytta av det här 🙂
Skulle du vilja träffa mig och prata Impact Sales strategier för dig eller din organisation – KLICKA HÄR !
Ha det bäst champions
Ciao